קצת על כאבי גב

כאבי גב הינם, כנראה, הכאבים הנפוצים ביותר אצל בני האדם, ולא בכדי. עמוד השדרה נושא את משקלו של כל פלג הגוף העליון, מגן על חוט השדרה וצריך לאפשר את היציבה הזקופה של הגוף. כל נשיאה של משקל כבד, עמידה לא נכונה או ביצוע תנועה חדה מדיי, יכולה לגרום לפגיעה בו, שגם אם היא הפיכה ואינה טראומתית, יכולה להשאיר צלקות ותופעות לוואי בדמות כאבים חזקים יותר או פחות, כאלה שבאים והולכים או כאלה שנשארים אתכם באופן קבוע.

הגורמים השכיחים ביותר לכאבי גב הם:

• פגיעה במפרקים הסינוביאלים – מפרקי עמוד השדרה הם רגישים ביותר, וכל פגיעה בהם או מחלה שלהם – עלולה לגרום לכאבים באזור המפרק שנפגע.
  • סטרס – מתח הוא אחד הגורמים הראשונים לכאבי גב, שכן כשאנחנו במתח היציבה שלנו מכווצת יותר, מה שמפעיל יותר לחץ על עמוד השדרה.
  • תנועה לא נכונה – תנועה לא נכונה של הגב במסגרת פעילות גופנית, נשיאת משקל או כל פעולה אחרת, עלולה לגרום לפגיעה בגב, בין אם בחלקו התחתון, בין אם בחלקו העליון ובין אם בצוואר.

חמש הדרכים המקובלות לטיפול בכאבי גב – מהקל אל הכבד

1. טיפול תרופתי – יש תרופות להקלה על כאבים שניתנים גם לטובת הקלה על כאבי גב. למרות זאת, על מנת להימנע מסיבוכים ומתופעות לוואי, מומלץ ליטול רק את משככי הכאבים הסטנדרטיים והמוכרים. הם אמנם לא פותרים את הבעיה, אולם יכולים לסייע לכם להתגבר על הכאבים עד לקבלת הטיפול המתאים.
  2. פיזיותרפיה – טיפולי פיזיותרפיה יכולים להקל מאוד על הכאבים, בתנאי שתבצעו את התרגילים שנותן לכם המטפל גם בבית.
  3. שימוש באביזרים אורטופדיים – שינה על מזרן אורתופדי, ישיבה על כיסא אורתופדי, שימוש בפד אגרונומי לעכבר ושימוש בחגורות גב – יכול להקל מאוד על הכאבים. למעשה, שימוש שוטף בהם יכול גם למנוע כאבי גב אצל מי שעוד לא סובל מהם.
  4. טיפול חודרני מזערי – שימוש בטכניקה של החדרת מחט אל אזור הכאב, במטרה לטפל בו באופן נקודתי. טיפולים אלה הפכו להיות שכיחים ביותר, ומשיגים תוצאות מצוינות.
  5. ניתוחים – בחלק מהמקרים ניתן לבצע ניתוחים ייעודיים, שמטרתם לטפל באזור הכאב בצורה הטובה ביותר. ניתוחים כאלה מבוצעים במקרים של שברים בחוליות, של אי יציבות של החוליות, של פגיעה נוירולוגית בדיסק ועוד.
במרפאה של ד"ר לייטנר תוכלו לקבל אבחון מדויק של הבעיה ולקבל המלצות לטיפול המתאים ביותר עבורכם.
לקביעת תור חייגו עכשיו 072-3216107 ונשמח לעמוד לשירותכם.

טיפול בבעיות גב