טיפול בפריצת דיסק צווארי

מבנה עמוד השדרה

על מנת להבין מהי פריצת דיסק, ראשית עלינו להבין מהו המבנה של עמוד השדרה. עמוד השדרה שלנו עשוי מחוליות עצם, שבתוכן עובר חוט השדרה שאחראי על עצבוב כל חלקי הגוף. אולם, כמו בכל הגוף, עצם אינה מספיקה על מנת לבצע תנועות, אלא יש צורך במרכיב גמיש. במקרה של חוליות עמוד השדרה, מרכיב זה הוא הדיסק הבין חולייתי, שהוא מבנה סחוסי גמיש אשר מאפשר לנו לבצע את תנועות הכיפוף בגב ואת סיבובי הצוואר. עם התקדמות הגיל, או בעת חבלה, הדיסק עלול להיפגע, להשתטח ולפרוץ החוצה מגבולותיו, דבר שיוצר לחץ רב על חוט השדרה. זוהי בדיוק פריצת דיסק. כזכור, חוט השדרה אחראי על עצבוב הגוף ולכן פגיעה בו שנובעת מפריצת הדיסק תגרום לבעיות עצביות, כמו כאבים ונימול.

כשמדובר בפריצת דיסק צווארי, מדובר על אזור שאחראי על עצבוב הצוואר והידיים בעיקר ולכן התסמינים יהיו כאבים עזים בצוואר ובעיות תחושתיות באזור הידיים. מדובר בבעיה מציקה וכואבת מאוד, אך חשוב לזכור שבהחלט קיים טיפול בפריצת דיסק צווארי המתאפשר בדרכים שונות. אם אתם סובלים ממצב זה, ראוי שתתייעצו עם אורתופד מומחה לבעיות עמוד שדרה שיספק עבורכם את הפתרון המתאים והנכון רפואית לבעיה. ד"ר יוסף לייטנר הוא רופא בעל מומחיות רבת שנים בניתוחי עמוד שדרה, עם התמקצעות ספציפית וניסיון רב בתחום של פריצות דיסק.

הטיפולים האפשריים לפריצת דיסק באזור הצוואר

1. עבור אנשים שחווים פריצת דיסק צווארי, יש מגוון אפשרויות טיפוליות:

• טיפול תרופתי שמרני – בחלק לא קטן מהמקרים, הנחשבים למקרים הקלים, פריצת הדיסק יכולה להיפתר מעצמה אם מחכים מספיק זמן, כיוון שהגוף יודע בסופו של דבר לחדש את רקמותיו ולתקן את הדיסק. במצבים כאלו המטופל עדיין סובל מכאבים לא פשוטים ואותם ניתתן לפתור באמצעות טיפול תרופתי מותאם, הכולל תרופות נוגדות דלקת ותרופות משככות כאבים. ד"ר לייטנר מסייע בקביעת התוכנית התרופתית המתאימה לכל מטופל על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

• פיזיותרפיה – פיזיותרפיה בהחלט מסייעת להקל על מגוון רחב של בעיות אורתופדיות וכחלק מכך גם בטיפול בפריצת דיסק צווארי. התרגילים המבוצעים במהלך הטיפולים מסייעים לתאי הסחוס הפגועים שבאזור להתגמש ולהתחדש, עד שהבעיה נעשית מינורית או נפתרת לחלוטין. כאשר מדובר במקרה פשוט יחסית של פריצת דיסק צווארי, האורתופד המומחה יפנה לטיפול פיזיותרפי. ד"ר לייטנר דואג להתאים את טיפוליו למטופלים ומסייע במעקב מסודר אחר תוצאות הטיפול עד להגעה להטבה משמעותית.

• ניתוח פריצת דיסק – כאשר מדובר במקרה שאינו נפתר בשתי הגישות הקודמות, האופציה העיקרית לטיפול היא ניתוח. כמובן שעל ניתוח יש להחליט בכובד ראש תוך לקיחת כל השיקולים האפשריים ועל כן יש צורך בחוות דעת של רופא המומחה בסוג ניתוחים זה. קיימים סוגים שונים של ניתוחים בצוואר , וההחלטה על סוג הניתוח תלויה באופי הביעה . לעיתים כורתים את הדיסק כולו ומחליפים, לעיתים רק את החלק הבולט. יש ניתוחים בהם המרחיבים את התעלה ויש כאלה שבהם מחליפים חוליות שלמות ד"ר לייטנר הוא בעל ניסיון רב שנים בביצוע כל סוגי הניתוחים של עמוד השדרה ובפרט ניתוחים לטיפול בפריצת דיסק צווארי, עם מאות מטופלים שזכו לקבל איכות חיים חדשה לאחר הניתוח.

ד"ר לייטנר – אורתופד מומחה בעמוד שדרה

ד"ר יוסף לייטנר הוא אורתופד מומחה, מנהל היחידה לניתוחי עמוד שדרה בביה"ח מאיר. לד"ר לייטנר התמקצעות בכל סוגי הטיפול בפריצת דיסק צווארי ובבעיות נוספות בעמוד השדרה, הן בביצוע ניתוחים והן בסוגי טיפולים נוספים. אם אתם סובלים מכאבים ומעוניינים בהתייעצות עם מומחה, אל תהססו לפנות לד"ר לייטנר.